O abordare holistă a dezvoltării și învățării integrează toate domeniile de dezvoltare (fizic, socio-emoțional, cognitiv, limbaj, valori și atitudini).
EDUCAȚIE
Direcții de acțiune pentru bunăstarea fiecărui copil
3 direcții de acțiune pentru bunăstarea fiecărui copil
- susținem fiecare copil să atingă potențialul său maxim
- setăm condițiile pentru ca învățarea să fie profundă și semnificativă
- însoțim copilul pe drumul construirii propriei identități
Scopul educației
Scopul final al educației pe care ne propunem să o realizăm este bunăstarea personală. Prin îndeplinirea acestui scop urmărim să contribuim la bunăstarea întregii comunități în care școala activează.
Prin bunăstare personală înțelegem un nivel de dezvoltare și realizare personală care permite fiecărui om să-și îndeplinească obiectivele de viață, bazându-se pe resursele proprii (fizice, emoționale, sociale, cognitive și materiale).
Centrul educațional Noi Oportunități Înăuntru
Construim un centru de îngrijire și educație timpurie în satul Plaiul Nucului din comuna Lopătari, județul Buzău. Situat lângă sat, într-un peisaj de poveste, centrul va fi destinat copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani.
Întreprindem demersurile necesare pentru a demara procesul de autorizare, astfel încât centrul să poată funcționa ca grădiniță în cel mai scurt timp posibil.
Accesul copiilor la toate facilitățile oferite de centru vor fi gratuite, finanțarea fiind asigurată de Fundația Noi Oportunități Înăuntru:
- mese calde pregătite în bucătăria centrului
- materiale și rechizite pentru copii
- asistență medicală periodică
- consiliere psihopedagogică
- program prelungit
Abordarea NOI în educația timpurie
NOI credem că fiecare copil are dreptul să crească într-un mediu cald și sigur, care să-i aducă bucurie și să-i susțină dezvoltarea.
Învățarea și bunăstarea în perioada timpurie (0-6 ani) au impact pozitiv asupra realizărilor academice viitoare, statutului socio-economic, stării de bine și nivelului de angajare civică din viața adultă.
DEZVOLTARE HOLISTĂ
EDUCAȚIE BAZATA PE VALORI
CARACTERUL reprezintă unul dintre pilonii dezvoltării în abordarea NOI, alături de CUNOAȘTERE, AUTONOMIE și IDENTITATE.
POTENȚIALUL COPILULUI
Susținem învățarea copilului urmărind direcțiile în care se poate dezvolta și pornind de la ce este capabil să facă, nu de la ceea ce nu știe.
DESIGNUL ÎNVĂȚĂRII
Proiectarea experiențelor de învățare pornește de la nivelul de dezvoltare, interesele și nevoile copilului, cu alte cuvinte, de la cum învață, nu de la ce ar trebui să învețe.
ABILITAȚI PENTRU VIAȚĂ
Dezvoltăm abilități care să-l ajute pe copil să prospere și să progreseze în viața reală, nu doar în spațiul școlii, la teste și examene.
PREGĂTIRE PENTRU ȘCOALĂ
Construim o bază solidă pentru formarea competențelor viitoare și care să susțină învățarea pe tot parcursul vieții.
EDUCAȚIE BAZATĂ PE DOVEZI
Practicile noastre se bazează pe studiu și cercetare. Profesorii NOI învață continuu și sunt capabili să se conecteze la comunități extinse de practică și învățare. Sunt conștienți de rolul hotărâtor pe care îl au în oferirea unei educații de calitate.
Învățarea la NOI
- PENTRU CE învață copiii? Care este sensul/rostul învățării?
- CUM învață copiii? Care sunt condițiile care asigură o învățare profundă?
- CE învață copiii? Care este relevanța conținuturilor învățării pentru viața lor reală și pentru viitor?
Pornim așadar de la rostul învățării, căutăm să înțelegem cum învață cel mai bine fiecare copil și selectăm acele conținuturi care au cea mai mare relevanță pentru nevoile și interesele de cunoaștere ale copilului.
PENTRU CE ÎNVAȚĂ?
Sensul învățării este ca toți copiii să găsească răspuns la întrebări esențiale în legătură cu viața lor. Să afle ce fel de talente și înclinații au, ce sunt capabili să facă și în ce direcții se pot dezvolta. Să își găsească un drum pe care să îl parcurgă cu folos și încredere și să vadă un rost în tot ceea ce fac.
Ce știu cel mai bine să fac?
Ce schimbări pot aduce în lume?
Cine vreau să devin?
CUM ÎNVAȚĂ?
În primii ani de viață, copilul învață prin joacă și explorare activă, folosindu-și corpul și simțurile pentru a se conecta cu tot ce-l înconjoară. Rolul nostru este să-l sprijinim să-și construiască drumul propriu prin care să descopere, înțeleagă și transforme lumea din jur și pe sine însuși. Cu alte cuvinte, să-și găsească locul lui în lume.
NATURĂ
JOACĂ
PROIECTE
COMUNITATE
În copilăria timpurie, copiii învață cel mai bine...
CE ÎNVAȚĂ?
Lucrăm pe baza Curriculumului Național pentru educația timpurie, astfel încât copiii să se poată integra cu ușurință în orice școală. În același timp, vom dezvolta un curriculum local, specific grădiniței noastre, în care vom aduce împreună resursele locului (natură, tradiții, cultură, oameni) și experiența noastră.